Στο πλαίσιο της αποδόμησης της κλασικής τέχνης παράγονται αντίγραφα πάνω στα οποία ο σύγχρονος καλλιτέχνης αποτυπώνει το περιεχόμενο της νέας κυρίαρχης ιδεολογίας. Ο wokismos επιβάλλεται σε μερικά δισεκατομμύρια τηλεθεατών στο show της τελετής έναρξης των Ολυμπιακών αγώνων στη Γαλλία, με πιο ενδεικτική την αναπαράσταση του πίνακα του «Συμποσίου των θεών» του Bijlert όπου ο Διόνυσος γίνεται μπλε όπως αντίστοιχα στο NETFLIX ο Αχιλλέας και η Κλεοπάτρα είναι μαύροι και ο Μέγας Αλέξανδρος ομοφυλόφιλος! Αποαποικιοποίηση και απολεύκανση των Δυτικών κοινωνιών όπου η πηγή των πλανητικών δεινών καθίσταται ο λευκός άνδρας ως φορέας της πατριαρχίας, της καταπίεσης και των εγκλημάτων έναντι των μειονοτήτων. Στο πλαίσιο της cancel culture εντάσσεται η από-ελληνικοποίηση της Δύσης με την ακύρωση θεατρικών παραστάσεων του Αισχύλου στη Σορβόννη, τον χαρακτηρισμό του Ομήρου ως σεξιστή μέχρι και την παραποίηση του Ολυμπιακού πνεύματος.
Στον αντίποδα ο Δήμος Αβδελιώδης εντριφεί στις πηγές και τολμά να αποδώσει στα αρχαία ελληνικά το Πλατωνικό κείμενο της Απολογίας του Σωκράτη. Ένα απολύτως σύγχρονο κείμενο για την σημασία της διαρκώς αναζήτησης της Αλήθειας, το νόημα του ανθρώπινου βίου, τη θυσία για τα μεγάλα ιδανικά αλλά και τους κινδύνους για την ισορροπία της Πόλης από τον ανθρώπινο εγωισμό, τον υλισμό και την αλαζονεία.
Από την χθεσινή παράσταση στο Θέατρο Βράχων με την χορηγία του Δήμου Δάφνης Υμηττού, την συγκλονιστική ερμηνεία του Σωκράτη από τον Ελβετό ελληνιστή Καθηγητή του Παν/μιου της Γενεύης Gilles Decorvet στο πρωτότυπο κείμενο και την ενεργή συμμετοχή φίλων και συναγωνιστών του ΑΡΔΗΝ ( Κώστας Σαμάντης, Παναγιωτης Κορπας ) .
Θέατρο Βράχων 30.07.2024
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου