Ιστορικό – Οι απόψεις μας :
Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ξεκίνησε σαν μια παρέα φίλων από τον Άλιμο και το Μπραχάμι , με ευαισθησία στα Οικολογικά –Κοινωνικά και Εθνικά ζητήματα στα τέλη της δεκαετίας του ’80 -απέκτησε νομική μορφή στα 1992 - .
Τα Νότια Προάστια εξελίχθηκαν άναρχα και επεκτατικά ολοκληρώνοντας την διαδικασία της αστικοποίησης του Λεκανοπεδίου τα τελευταία 20 χρόνια, μια διαδικασία που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 60. Το ίδιο σενάριο εξελίσσεται σήμερα το ίδιο βάναυσα προς τα Ανατολικά του Λεκανοπεδίου με απαρχή το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων .
Η ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ & ΟΙΚΟΛΟΓΙΚΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ξεκίνησε σαν μια παρέα φίλων από τον Άλιμο και το Μπραχάμι , με ευαισθησία στα Οικολογικά –Κοινωνικά και Εθνικά ζητήματα στα τέλη της δεκαετίας του ’80 -απέκτησε νομική μορφή στα 1992 - .
Τα Νότια Προάστια εξελίχθηκαν άναρχα και επεκτατικά ολοκληρώνοντας την διαδικασία της αστικοποίησης του Λεκανοπεδίου τα τελευταία 20 χρόνια, μια διαδικασία που ξεκίνησε στις αρχές της δεκαετίας του 60. Το ίδιο σενάριο εξελίσσεται σήμερα το ίδιο βάναυσα προς τα Ανατολικά του Λεκανοπεδίου με απαρχή το νέο αεροδρόμιο των Σπάτων .
Οι κάτοικοι των περιοχών μας – εσωτερικοί μετανάστες κατά βάση - δέχθηκαν πολλαπλές αλλοιώσεις . Απώλεσαν :
*την αίσθηση του «ανήκειν». Η πολιτιστική ταυτότητα , τα ήθη, τα έθιμα βιωμένα μέσα σε καθημερινές σχέσεις συνεργασίας και συναλληλίας στα χωριά μας , μετατράπηκαν σε καρικατούρες , μουσειακές μορφές , απολιθώματα του παρελθόντος , απλές αναπαραστάσεις σε χορευτικά , σε μουσικές εκδηλώσεις, σε καλοκαιρινές διακοπές
*την σχέση τους με την Φύση, η οποία μεταβλήθηκε σε απλό οικονομικό πόρο που έπρεπε με κάθε τρόπο να λεηλατηθεί εξυπηρετώντας μικρά η μεγάλα συμφέροντα (καταπατήσεις , ΙΧ ). Έτσι κατ’ αρχήν χάθηκε ο μύθος , το ιερό και το βίωμα που τροφοδοτεί την φαντασία, την πνευματικότητα και την ψυχή μας πριν καταλήξουμε στα σημερινά οικολογικά αδιέξοδα που διακυβεύουν το συλλογικό μας μέλλον στην πόλη
*την αίσθηση της αλληλεγγύης σαν μια κοινοτική πράξη ενεργητικής υποστήριξης ανθρώπων και κοινωνικών ομάδων βιωμένη ως αυτονόητη προσφορά του ατόμου έναντι της ομάδας στην οποία ανήκει . Αντι αυτών μας προέκυψαν απρόσωπες κρατικές δομές , φιλανθρωπία με ανταλλάγματα , Κοινοτικά προγράμματα με απίστευτη γραφειοκρατία, αμοιβές χωρίς αντίκρισμα και ουσιαστικό κοινωνικό όφελος πέραν αυτό των ημετέρων που λυμαίνονται τα κοινωνικά κονδύλια
*την αίσθηση της παραγωγής και της δημιουργίας μεταβαλλόμενοι σε δημοσιο-υπαλληλίσκους, ανθρώπους του βολέματος και κυρίως καταναλωτές άχρηστων εμπορευμάτων –παράσιτα - καρικατούρες μιας ναρκισσιστικής εικονικής πραγματικότητες . Σήμερα που η αίσθηση του γρήγορου πλουτισμού μοιάζει μακρινή -αφού ο μύθος του χρηματιστηρίου κατέρρευσε-, ο μέσος συμπολίτης μας αδυνατεί να σηκώσει το βάρος των καταναλωτικών επιλογών του – σπίτια , αυτοκίνητα , ταξίδια –Οι κάρτες και τα δάνεια χτίζουν την νέα φυλακή μας με δεσμοφύλακες τις τράπεζες και το χρηματιστηριακό κεφάλαιο
*την αίσθηση της πολιτικής ως διαδικασίας ουσιαστικής συμμετοχής του πολίτη στα κοινά –ίσως την μόνη διαδικασία που τον καθιστά πολίτη , και όχι εγωκεντρικό ατομιστή - . Η έννοια της δημοκρατίας που τόσο πολύ χρησιμοποιείται στρεβλά στις μέρες μας μετατράπηκε σε κατευθυνόμενη ψήφο κάθε 4 χρόνια , συμμετοχή σε τηλεοπτικά σκουπίδια με αποκλειστικό σκοπό την διαφήμιση, χωρίς καμία απολύτως δυνατότητα παρέμβασης στα ουσιαστικά ζητήματα που μας αφορούν
Σ αυτό το ζοφερό πλαίσιο που προετοίμασε την ένταξη της χώρας μας στην Μονοπολική (Αμερικάνικη) Παγκοσμιοποίηση η μόνη έσχατη αντίσταση μας ήταν η επιστροφή στην Ιστορία και στον Πολιτισμό μας και μέσα από αυτή την επιστροφή η ανακάλυψη νέων νοημάτων για την ζωή και τον συλλογικό μας βίο .Ο εκσυγχρονισμός της παράδοσης μας δηλ. Είναι ακριβώς αυτή την επιστροφή -ως έσχατο καταφύγιο στην πολιτιστική ομοιομορφία της Παγκοσμιοποίησης-, που προσπαθούν να καταστρέψουν οι κάθε λογής από-δομητές της Ιστορίας και του πολιτισμού μας : Στελέχη της light Αριστεράς και νέο-φιλελεύθεροι, διανοούμενοι χωρίς καμία πνευματική προσφορά στον τόπο , καθηγητές Παν/μίου που κατέλαβαν θέσεις με κρίσεις «κολλητών», παπαγαλάκια της τηλεόρασης ευθυγραμμισμένα πλήρως με τα οφέλη των καναλαρχών . Η πολιτιστική από-δόμηση και η διάλυση της Εθνικής μας ταυτότητας είναι προ-απαιτούμενη για να κρατήσουν τον Έλληνα δέσμιο της επιλογών της παγκοσμιοποίησης , αλλοτριωμένο, καταναλωτή της Coca –Cola και των Mc Donalds , με ονειρώξεις για μια αγαθή –εναλλακτική παγκοσμιοποίηση στην θέση της μεγάλης προλεταριακής επανάστασης που δεν ήρθε ποτέ….Και έως τότε; επαναστατική γυμναστική , ψήφος στους συνεπείς με ανταλλάγματα ψευτο-βολέματος , αποδοχή των κάθε λογής διεκδικήσεων έναντι των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων από Τουρκία , Αλβανία και Σκόπια , ζωή σε πλαστικό περιτύλιγμα ….
Σήμερα όμως ζούμε την κρίση της Παγκοσμιοποίησης και συνεπακόλουθα της Νέας Τάξης !
Κρίση που εκφράζεται από :
*την ήττα των Αμερικάνων και των συμμάχων τους στην Μ. Ανατολή (Ιράκ –Αφγανιστάν –Λίβανος )
*την ανάδυση της οικονομικής –στρατιωτικής και πολιτικής βαρύτητας της Κίνας και της Ρωσίας που καθιστά παρελθόν την Μονοπολική Αμερικάνικη Παγκοσμιοποίηση
*την κρίση αναπτυξιακού μοντέλου με επίκεντρο τα ορυκτά καύσιμα και το πετρέλαιο –κρίση οικονομική , περιβαλλοντική, κοινωνική βλ μεγάλες κλιματικές αλλαγές, συγκέντρωση πλούτου κλπ-
*την άνοδο των αντι-παγκοσμιοποιητικών κινημάτων και των πολιτικών εκφράσεων τους στην Λατινική Αμερική (εναλλακτική αριστερά –εθνικο-απελευθερωτικά κινήματα , ιθαγενείς Ινδιάνοι )
*την από-νομιμοποίηση του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος -αυτού της δημιουργίας του ΕυρωπαϊΘέσεις -Προτάσεις
Τα νέα αυτά δεδομένα συνιστούν μια νέα ευκαιρία και δυνατότητα στην Οργάνωση μας η οποία σ όλη την προηγούμενη περίοδο ήταν κατηγορηματικά αντίθετη:
*στο Αγγλο-αμερικάνικο Σχέδιο Αννάν και την μετατροπή της ελεύθερης Κύπρου σε Τουρκικό προτεκτοράτο
*στην ενταξιακή πορεία της Τουρκίας στην Ε.Ε, αφού κάτι τέτοιο θα διαλύσει την πολιτική εμβάθυνση της Ε.Ε ,και θα την καταστήσει ακόμα περισσότερο πιόνι στις επιλογές των Αμερικάνων. Παράλληλα η ελεύθερη διακίνηση των 60 εκατ Τούρκων θα αλλοιώσει εθνολογικά τα Βαλκάνια και την χώρα μας . Ζητούμε λοιπόν δημοψήφισμα για ν αποφασίσει ο Ελληνικός λαός για την πορεία της Τουρκίας στην Ευρώπη
*στο βιβλίο της Ιστορίας της 6ης Δημοτικού τo οποίo ζητούμε να αποσυρθούν και να ξαναγραφούν με την εποπτεία της Ακαδημίας Αθηνών . Παράλληλα στηρίzουμε όποιους δασκάλους αρνηθούν να διδάξουν το συγκεκριμένο βιβλίο ξεκινώντας από τα σχολεία της περιοχής μας
*σε κάθε σχέδιο αλλαγής των συνόρων στα Βαλκάνια –κάτι που πιθανόν θα δημιουργηθεί με την ανεξαρτησία του Κοσσόβου – και θα συμβάλλει στην περαιτέρω διάλυση των Βαλκανίων και στον έλεγχο τους από τους νέο-Οθωμανούς και τους Αμερικάνους
Την ίδια στιγμή , είμαστε υπέρ μια ριζικής αναμόρφωσης του μεταπολεμικού μοντέλου ανάπτυξης το οποίο έχει παντελώς χρεοκοπήσει. Αναμόρφωση που να συνιστάτε :
· σε ριζική αποκέντρωση με μεταφορά του διοικητικού κέντρου των Αθηνών
· σε αλλαγή του ενεργειακού υποδείγματος με περιορισμό της χρήσης του πετρελαίου προς όφελος της ενεργειακής εξοικονόμησης , των ΑΠΕ, των βιο-καυσίμων και του Υδρογόνου ,
· σε αλλαγή του μοντέλου παραγωγής και κατανάλωσης με από-ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων πχ τουρισμός και περιορισμό της κατανάλωσης άχρηστων ατομικών εμπορευμάτων μιας χρήσης προς όφελος των αντίστοιχων συλλογικών μακράς διάρκειας
· σε προώθηση της παραγωγής και κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων παραγόμενων σε τοπικό επίπεδο κάνοντας χρήση τοπικών σπόρων και ποικιλιών –είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην κατανάλωση γενετικά τροποποιημένων προϊόντων-
· σε εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος με ανάλογη αναδιανομή του εισοδήματος μέσω της πράσινης φορολογίας και της πρόσβασης όλων σε βασικά κοινωνικά αγαθά ( στέγη , τροφή , παιδεία , ιατροφαρμακευτική περίθαλψη)
· σε μείωση των ωρών εργασίας χωρίς μείωση του μισθού με παράλληλη επέκταση χρήσιμων παραγωγικών δραστηριοτήτων σε τοπικό επίπεδο στο πλαίσιο της Κοινωνικής Οικονομίας (Τρίτος τομέας )
· σε ανάπτυξη Κοινοτικών μορφών κοινωνικής οργάνωσης με συμμετοχή σε αμεσο-δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων (δημοψηφίσματα, γενικές συνελεύσεις πολιτών , συμβούλια γειτονιάς , συμμετοχικός προϋπολογισμός )κού κεντρικού κράτους- με τα πρόσφατα δημοψηφίσματα σε Γαλλία και Ολλανδία
*την αίσθηση της παραγωγής και της δημιουργίας μεταβαλλόμενοι σε δημοσιο-υπαλληλίσκους, ανθρώπους του βολέματος και κυρίως καταναλωτές άχρηστων εμπορευμάτων –παράσιτα - καρικατούρες μιας ναρκισσιστικής εικονικής πραγματικότητες . Σήμερα που η αίσθηση του γρήγορου πλουτισμού μοιάζει μακρινή -αφού ο μύθος του χρηματιστηρίου κατέρρευσε-, ο μέσος συμπολίτης μας αδυνατεί να σηκώσει το βάρος των καταναλωτικών επιλογών του – σπίτια , αυτοκίνητα , ταξίδια –Οι κάρτες και τα δάνεια χτίζουν την νέα φυλακή μας με δεσμοφύλακες τις τράπεζες και το χρηματιστηριακό κεφάλαιο
*την αίσθηση της πολιτικής ως διαδικασίας ουσιαστικής συμμετοχής του πολίτη στα κοινά –ίσως την μόνη διαδικασία που τον καθιστά πολίτη , και όχι εγωκεντρικό ατομιστή - . Η έννοια της δημοκρατίας που τόσο πολύ χρησιμοποιείται στρεβλά στις μέρες μας μετατράπηκε σε κατευθυνόμενη ψήφο κάθε 4 χρόνια , συμμετοχή σε τηλεοπτικά σκουπίδια με αποκλειστικό σκοπό την διαφήμιση, χωρίς καμία απολύτως δυνατότητα παρέμβασης στα ουσιαστικά ζητήματα που μας αφορούν
Σ αυτό το ζοφερό πλαίσιο που προετοίμασε την ένταξη της χώρας μας στην Μονοπολική (Αμερικάνικη) Παγκοσμιοποίηση η μόνη έσχατη αντίσταση μας ήταν η επιστροφή στην Ιστορία και στον Πολιτισμό μας και μέσα από αυτή την επιστροφή η ανακάλυψη νέων νοημάτων για την ζωή και τον συλλογικό μας βίο .Ο εκσυγχρονισμός της παράδοσης μας δηλ. Είναι ακριβώς αυτή την επιστροφή -ως έσχατο καταφύγιο στην πολιτιστική ομοιομορφία της Παγκοσμιοποίησης-, που προσπαθούν να καταστρέψουν οι κάθε λογής από-δομητές της Ιστορίας και του πολιτισμού μας : Στελέχη της light Αριστεράς και νέο-φιλελεύθεροι, διανοούμενοι χωρίς καμία πνευματική προσφορά στον τόπο , καθηγητές Παν/μίου που κατέλαβαν θέσεις με κρίσεις «κολλητών», παπαγαλάκια της τηλεόρασης ευθυγραμμισμένα πλήρως με τα οφέλη των καναλαρχών . Η πολιτιστική από-δόμηση και η διάλυση της Εθνικής μας ταυτότητας είναι προ-απαιτούμενη για να κρατήσουν τον Έλληνα δέσμιο της επιλογών της παγκοσμιοποίησης , αλλοτριωμένο, καταναλωτή της Coca –Cola και των Mc Donalds , με ονειρώξεις για μια αγαθή –εναλλακτική παγκοσμιοποίηση στην θέση της μεγάλης προλεταριακής επανάστασης που δεν ήρθε ποτέ….Και έως τότε; επαναστατική γυμναστική , ψήφος στους συνεπείς με ανταλλάγματα ψευτο-βολέματος , αποδοχή των κάθε λογής διεκδικήσεων έναντι των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων από Τουρκία , Αλβανία και Σκόπια , ζωή σε πλαστικό περιτύλιγμα ….
Σήμερα όμως ζούμε την κρίση της Παγκοσμιοποίησης και συνεπακόλουθα της Νέας Τάξης !
Κρίση που εκφράζεται από :
*την ήττα των Αμερικάνων και των συμμάχων τους στην Μ. Ανατολή (Ιράκ –Αφγανιστάν –Λίβανος )
*την ανάδυση της οικονομικής –στρατιωτικής και πολιτικής βαρύτητας της Κίνας και της Ρωσίας που καθιστά παρελθόν την Μονοπολική Αμερικάνικη Παγκοσμιοποίηση
*την κρίση αναπτυξιακού μοντέλου με επίκεντρο τα ορυκτά καύσιμα και το πετρέλαιο –κρίση οικονομική , περιβαλλοντική, κοινωνική βλ μεγάλες κλιματικές αλλαγές, συγκέντρωση πλούτου κλπ-
*την άνοδο των αντι-παγκοσμιοποιητικών κινημάτων και των πολιτικών εκφράσεων τους στην Λατινική Αμερική (εναλλακτική αριστερά –εθνικο-απελευθερωτικά κινήματα , ιθαγενείς Ινδιάνοι )
*την από-νομιμοποίηση του Ευρωπαϊκού Οικοδομήματος -αυτού της δημιουργίας του ΕυρωπαϊΘέσεις -Προτάσεις
Τα νέα αυτά δεδομένα συνιστούν μια νέα ευκαιρία και δυνατότητα στην Οργάνωση μας η οποία σ όλη την προηγούμενη περίοδο ήταν κατηγορηματικά αντίθετη:
*στο Αγγλο-αμερικάνικο Σχέδιο Αννάν και την μετατροπή της ελεύθερης Κύπρου σε Τουρκικό προτεκτοράτο
*στην ενταξιακή πορεία της Τουρκίας στην Ε.Ε, αφού κάτι τέτοιο θα διαλύσει την πολιτική εμβάθυνση της Ε.Ε ,και θα την καταστήσει ακόμα περισσότερο πιόνι στις επιλογές των Αμερικάνων. Παράλληλα η ελεύθερη διακίνηση των 60 εκατ Τούρκων θα αλλοιώσει εθνολογικά τα Βαλκάνια και την χώρα μας . Ζητούμε λοιπόν δημοψήφισμα για ν αποφασίσει ο Ελληνικός λαός για την πορεία της Τουρκίας στην Ευρώπη
*στο βιβλίο της Ιστορίας της 6ης Δημοτικού τo οποίo ζητούμε να αποσυρθούν και να ξαναγραφούν με την εποπτεία της Ακαδημίας Αθηνών . Παράλληλα στηρίzουμε όποιους δασκάλους αρνηθούν να διδάξουν το συγκεκριμένο βιβλίο ξεκινώντας από τα σχολεία της περιοχής μας
*σε κάθε σχέδιο αλλαγής των συνόρων στα Βαλκάνια –κάτι που πιθανόν θα δημιουργηθεί με την ανεξαρτησία του Κοσσόβου – και θα συμβάλλει στην περαιτέρω διάλυση των Βαλκανίων και στον έλεγχο τους από τους νέο-Οθωμανούς και τους Αμερικάνους
Την ίδια στιγμή , είμαστε υπέρ μια ριζικής αναμόρφωσης του μεταπολεμικού μοντέλου ανάπτυξης το οποίο έχει παντελώς χρεοκοπήσει. Αναμόρφωση που να συνιστάτε :
· σε ριζική αποκέντρωση με μεταφορά του διοικητικού κέντρου των Αθηνών
· σε αλλαγή του ενεργειακού υποδείγματος με περιορισμό της χρήσης του πετρελαίου προς όφελος της ενεργειακής εξοικονόμησης , των ΑΠΕ, των βιο-καυσίμων και του Υδρογόνου ,
· σε αλλαγή του μοντέλου παραγωγής και κατανάλωσης με από-ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων πχ τουρισμός και περιορισμό της κατανάλωσης άχρηστων ατομικών εμπορευμάτων μιας χρήσης προς όφελος των αντίστοιχων συλλογικών μακράς διάρκειας
· σε προώθηση της παραγωγής και κατανάλωσης βιολογικών προϊόντων παραγόμενων σε τοπικό επίπεδο κάνοντας χρήση τοπικών σπόρων και ποικιλιών –είμαστε κατηγορηματικά αντίθετοι στην κατανάλωση γενετικά τροποποιημένων προϊόντων-
· σε εφαρμογή του ελάχιστου εγγυημένου εισοδήματος με ανάλογη αναδιανομή του εισοδήματος μέσω της πράσινης φορολογίας και της πρόσβασης όλων σε βασικά κοινωνικά αγαθά ( στέγη , τροφή , παιδεία , ιατροφαρμακευτική περίθαλψη)
· σε μείωση των ωρών εργασίας χωρίς μείωση του μισθού με παράλληλη επέκταση χρήσιμων παραγωγικών δραστηριοτήτων σε τοπικό επίπεδο στο πλαίσιο της Κοινωνικής Οικονομίας (Τρίτος τομέας )
· σε ανάπτυξη Κοινοτικών μορφών κοινωνικής οργάνωσης με συμμετοχή σε αμεσο-δημοκρατικές διαδικασίες λήψης αποφάσεων (δημοψηφίσματα, γενικές συνελεύσεις πολιτών , συμβούλια γειτονιάς , συμμετοχικός προϋπολογισμός )κού κεντρικού κράτους- με τα πρόσφατα δημοψηφίσματα σε Γαλλία και Ολλανδία
Δραστηριότητα σε τοπικό επίπεδο
Η Οργάνωση μας ακολούθησε από την ίδρυση της την άποψη του Πράσινου Κινήματος « Σκέψου Παγκόσμια Δράσε Τοπικά» αφού δεν θα είχε κανένα νόημα το να αναλύεις την Παγκόσμια κατάσταση αν δεν μπορείς να πράξεις για ν αλλάξεις την ζωή σου . Αλλά και το αντίθετο !
Αναπτύξαμε λοιπόν μια σειρά πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο (Δήμοι : Αγίου Δημητρίου & Αλίμου) που αφορούν σε :
Οικολογικά ζητήματα
Κοινωνικές παρεμβάσεις
Πολιτιστικές δράσεις
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
*Την διοργάνωση εβδομαδιαίας αγοράς βιολογικών προϊόντων και επισκέψεων σε αγροκτήματα και αγροτο-τουριστικές πρωτοβουλίες
*Την διενέργεια πιλοτικού προγράμματος ανακύκλωσης
Την παροχή βοήθειας και υποστήριξης σε άτομα και οικογένειες ευπαθών κοινωνικών ομάδων
*Την διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων με έμφαση στον Ελληνικό λαϊκό πολιτισμό και την παράδοση
Η Οργάνωση μας συμμετείχε επίσης σε μια σειρά τοπικών και ευρύτερων κινητοποιήσεων σχετικά με την αποτροπή της περαιτέρω Οικολογικής επιβάρυνσης λόγω :
*Των Ολυμπιακών έργων
*Της επέκταση οικοδομικών δραστηριοτήτων στην Παραλία του Σαρωνικού
*Οικιστικών και άλλων παρεμβάσεων στα ρέματα της περιοχής
*Ποικίλων επιβαρύνσεων στον Υμηττό
*Της χάραξη νέων οδικών αρτηριών στα Νότια Προάστια
*Οικοπεδοποίησης σε εναπομείναντες ελευθέρους χώρους ( Αεροδρόμιο Ελληνικού –Λόφος Πανί – Κτήμα Τραχόνων) ενώ επιμένουμε για τον δημόσιο και οικολογικό χαρακτήρα τους
Σήμερα θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας ενός πολιτιστικού πολυ-χώρου που να συνδυάζει την κατανάλωση βιο-λογικών προϊόντων , την πολιτιστική έκφραση και ψυχαγωγία , την οργάνωση εκδρομών και αποδράσεων από την πόλη, την προώθηση ελληνικών προϊόντων καθώς και αντίστοιχων τρίτων χωρών με βάση τις αρχές του δίκαιου εμπορίου , την διοργάνωση εκδηλώσεων κοκ.
Η Οργάνωση μας ακολούθησε από την ίδρυση της την άποψη του Πράσινου Κινήματος « Σκέψου Παγκόσμια Δράσε Τοπικά» αφού δεν θα είχε κανένα νόημα το να αναλύεις την Παγκόσμια κατάσταση αν δεν μπορείς να πράξεις για ν αλλάξεις την ζωή σου . Αλλά και το αντίθετο !
Αναπτύξαμε λοιπόν μια σειρά πρωτοβουλίες σε τοπικό επίπεδο (Δήμοι : Αγίου Δημητρίου & Αλίμου) που αφορούν σε :
Οικολογικά ζητήματα
Κοινωνικές παρεμβάσεις
Πολιτιστικές δράσεις
Ενδεικτικά αναφέρουμε:
*Την διοργάνωση εβδομαδιαίας αγοράς βιολογικών προϊόντων και επισκέψεων σε αγροκτήματα και αγροτο-τουριστικές πρωτοβουλίες
*Την διενέργεια πιλοτικού προγράμματος ανακύκλωσης
Την παροχή βοήθειας και υποστήριξης σε άτομα και οικογένειες ευπαθών κοινωνικών ομάδων
*Την διοργάνωση πολιτιστικών εκδηλώσεων με έμφαση στον Ελληνικό λαϊκό πολιτισμό και την παράδοση
Η Οργάνωση μας συμμετείχε επίσης σε μια σειρά τοπικών και ευρύτερων κινητοποιήσεων σχετικά με την αποτροπή της περαιτέρω Οικολογικής επιβάρυνσης λόγω :
*Των Ολυμπιακών έργων
*Της επέκταση οικοδομικών δραστηριοτήτων στην Παραλία του Σαρωνικού
*Οικιστικών και άλλων παρεμβάσεων στα ρέματα της περιοχής
*Ποικίλων επιβαρύνσεων στον Υμηττό
*Της χάραξη νέων οδικών αρτηριών στα Νότια Προάστια
*Οικοπεδοποίησης σε εναπομείναντες ελευθέρους χώρους ( Αεροδρόμιο Ελληνικού –Λόφος Πανί – Κτήμα Τραχόνων) ενώ επιμένουμε για τον δημόσιο και οικολογικό χαρακτήρα τους
Σήμερα θεωρούμε επιτακτική την ανάγκη δημιουργίας ενός πολιτιστικού πολυ-χώρου που να συνδυάζει την κατανάλωση βιο-λογικών προϊόντων , την πολιτιστική έκφραση και ψυχαγωγία , την οργάνωση εκδρομών και αποδράσεων από την πόλη, την προώθηση ελληνικών προϊόντων καθώς και αντίστοιχων τρίτων χωρών με βάση τις αρχές του δίκαιου εμπορίου , την διοργάνωση εκδηλώσεων κοκ.
Συνεργασίες
Για την επίτευξη των στόχων μας συνεργαζόμαστε με Εθνικούς και Διεθνείς Φορείς όπως :
*Το Ελληνικό Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχειας -μέλος του αντίστοιχου Ευρωπαϊκού Δικτύου ( EAPN) –(Εκπρόσωπος της Οργάνωσης μας συμμετέχει στο σχετικό Task Force για την Απασχόληση )
*Την Βαλκανική Ένωση Φιλίας
*Την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών «ΒΙΟΖΩ»
*Την Διεθνή Οικολογική Οργάνωση OXFAM
Επίσης συνεργαζόμαστε ενεργά με το Πολιτικό Περιοδικό ΑΡΔΗΝ, την 15ερη εφ. ΡΗΞΗ , και την Εφ Χριστιανική .
Για την επίτευξη των στόχων μας συνεργαζόμαστε με Εθνικούς και Διεθνείς Φορείς όπως :
*Το Ελληνικό Δίκτυο Καταπολέμησης της Φτώχειας -μέλος του αντίστοιχου Ευρωπαϊκού Δικτύου ( EAPN) –(Εκπρόσωπος της Οργάνωσης μας συμμετέχει στο σχετικό Task Force για την Απασχόληση )
*Την Βαλκανική Ένωση Φιλίας
*Την Ένωση Προστασίας Καταναλωτών «ΒΙΟΖΩ»
*Την Διεθνή Οικολογική Οργάνωση OXFAM
Επίσης συνεργαζόμαστε ενεργά με το Πολιτικό Περιοδικό ΑΡΔΗΝ, την 15ερη εφ. ΡΗΞΗ , και την Εφ Χριστιανική .
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου