Τρίτη 27 Σεπτεμβρίου 2011

ΕΚΔΗΛΩΣΗ : ΡΗΞΗ ΜΕ ΤΟ ΚΑΘΕΣΤΩΣ ΚΑΙ ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΔΙΕΞΟΔΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ

Οι δηλώσεις του πρωθυπουργού , οι αντίστοιχες του Υπ. Εθνικής Οικονομίας στο Euro-group και η επίσπευση για σήμερα της έκτατης συνόδου κορυφής δυστυχώς επιβεβαίωσε με τον χειρότερο τρόπο τις εξελίξεις που είχαμε προβλέψει για την χώρα: δλδ χρεοκοπία με ενέχυρο τον δημόσιο πλούτο και υπό δικτατορικό καθεστώς.

Μόλις λίγες μέρες από την ψήφιση του αποικιακού Μεσοπρόθεσμου Προγράμματος και του εφαρμοστικού Νόμου, η συζήτηση για την κρίση χρέους στην Ελλάδα βρίσκεται πάλι στο σημείο 0! Ενώ λοιπόν μέσω του Οργανισμού Από-κρατικοποιήσεων και με ένα συμβούλιο δοτών εμπειρογνωμόνων -3 μέλη του οποίου διορίζονται από την τρόικα-, οι Τραπεζίτες έβαλαν στο χέρι το σύνολο του δημόσιου πλούτου της χώρας μας (τις ΔΕΚΟ και τους Αιγιαλούς) σε συνθήκες πλιάτσικου, έρχονται και πάλι να μας πουν ότι το δημόσιο χρέος της χώρας δεν είναι διαχειρίσιμο . Κάτι δλδ που είχαμε πει από την πρώτη στιγμή της εφαρμογής του Μνημονίου: ότι το Μνημόνιο και το Μεσοπρόθεσμο δεν έχουν κατά κανένα τρόπο σχέση με την αντιμετώπιση του χρέους της χώρας αλλά μόνο με την διασφάλιση της αποπληρωμής των τόκων και των χρεολυσίων στους πιστωτές μας σε συνθήκες μαζικής εκπτώχευσης των μεσαίων στρωμάτων και εκποίησης της δημόσιας περιουσίας.


Τι σενάρια υπάρχουν για την αμέσως επόμενη περίοδο:

Παρά την εμμονή της Μέρκελ και του Τρισε στην μη αναδιάρθρωση του χρέους μας μέχρι το 2013, όλες οι ενδείξεις δείχνουν πως τελικά θα πάμε σε μια μορφή χρεοκοπίας πολύ άμεσα.
Σ αυτή την εξέλιξη έχουν συμβάλλει δυο βασικοί παράγοντες :
-          η πιστοληπτική υποβάθμιση των χωρών της Ευρωπαϊκής περιφέρειας και ο μεγάλος κίνδυνος για την νομισματική σταθερότητα της ένωσης από την πιθανή χρεοκοπία της Ισπανίας και της Ιταλίας ( χτες οι αποδόσεις 10ετών ομολόγων της Ιταλίας ξεπέρασαν το 5,7%
-          η κρίση χρέος και η ομολογία ουσιαστικής χρεοκοπίας των ΗΠΑ
(είναι αυτό που εν πολλοίς έχουμε εκφράσει από το περιοδικό ως κρίση της παγκοσμιοποίησης)

Σ αυτές τις συνθήκες λοιπόν στο τραπέζι του eurogroup έχουν τεθεί 2 προτάσεις μετά την Γαλλική πρόταση για αγορά των ληξιπρόθεσμων ομολόγων με επιτόκιο 8% :

Α) της  Γερμανίας, υποστηριζόμενης και από άλλες «σκληρές» κυβερνήσεις του Βορρά, που πρότεινε να προχωρήσουν άμεσα οι ιδιώτες πιστωτές της Ελλάδας σε μια ανταλλαγή (swap) χρέους, αλλάζοντας από τώρα όλα τα ομόλογα που λήγουν μέχρι τα μέσα του 2014 με νέα, επταετούς διάρκειας. Αλλιώς, η γερμανική κυβέρνηση προειδοποιεί ότι δεν θα εγκρίνει άλλη χρηματοδότηση για την Ελλάδα και οι τράπεζες θα έχουν τεράστιες απώλειες,

Β) των τραπεζών, εκπροσωπούμενες από τον Τσαρλς Νταλάρα του IIC, που λένε ότι δεν θα δεχθούν να μετάσχουν σε χρηματοδότηση της Ελλάδας, αν δεν εγκριθεί από το Eurogroup η επαναγορά ελληνικού χρέους από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Οικονομικής Σταθερότητας, ώστε να μεταφερθεί ακόμη περισσότερο ελληνικό χρέος στις κυβερνήσεις και να περιορισθούν οι απώλειες των τραπεζών.

Με αυτά τα δεδομένα λοιπόν και ενώ φαίνεται πως δεν υπάρχει πλέον εμπιστοσύνη στην Κυβέρνηση για την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου οδηγούμαστε αναπόφευκτα στην χρεοκοπία , θέλοντας επιπλέον να προλάβουν τις εξελίξεις που προκαλεί η δημοσιονομική αστάθεια της Ελλάδας και συζητάνε επί της ουσίας δυο βασικά σενάρια:

Α) το ενδεχόμενο μιας επιλεκτικής η ελεγχόμενης χρεοκοπίας όπου θα υπάρξει στάση πληρωμών για μερικές βδομάδες έως κανείς δεν ξέρει πόσο, κατά την οποία θα πάμε σε μια μορφή αναδιαπραγμάτευσης του χρέους με τους δανειστές μας . Σε νομική φόρμα θα γίνει αποδεκτή η αδυναμία της χώρας να αποπληρώσει το χρέος και θα αφεθεί εθελοντικά στους πιστωτές μας το ενδεχόμενο επιμήκυνσης της αποπληρωμής η πτώσης των επιτοκίων κοκ. Σ αυτή την περίπτωση οι τράπεζες δεν εγγράφουν στα λογιστικά τους βιβλία την μείωση του χρέους κι έτσι δεν ενεργοποιείται ο μηχανισμός των ασφαλίστρων κινδύνου. Είναι η πρόταση της Γερμανίας την οποία απορρίπτουν οι Τραπεζίτες φοβούμενοι πως μια τέτοια ρύθμιση θα προκαλέσει ανάλογη διαδικασία και για τις άλλες χώρες της περιφέρειας βάζοντας σε τεράστιο κίνδυνο την ρευστότητα τους
Για τον ανάλογο λόγο απορρίπτει η Γερμανία την παροχή κεφαλαίων από τα Κράτη της Ε.Ε θεωρώντας ότι δεν θα ήταν σε καμία περίπτωση εφικτή η γενίκευση αυτής της μεθόδου αφού η διάσωση και των υπολοίπων χωρών θα προϋπέθετε ποσά της τάξεως του  1ος τρις €  από τις ασθμαίνουσες οικονομίες της Ευρωζώνης.

Β) σε άλλη περίπτωση η χώρα επαναπροσδιορίζει με βάση την εθνική της Νομοθεσία την Ονομαστική αξία του χρέους , πηγαίνει σε μια μείωση της ονομαστικής αξίας του χρέους κατά  50% , η αλλάζει μονομερώς τον χρόνο αποπληρωμής.
Σ αυτή την περίπτωση οι πιστωτές μας (Τράπεζες) εγγράφουν την μείωση του ελληνικού χρέους στα ομολογά τους και ενεργοποιείται ο μηχανισμός πληρωμής από τις ίδιες για τα ασφάλιστρα  κινδύνου (να σημειώσουμε ότι με αυτό το σενάριο έχει να κερδίζει και ο αδερφός του πρωθυπουργού μας ο οποίος δραστηριοποιείται σε εταιρία με ασφάλιστρα κινδύνου περιμένοντας να κερδίσει από την χρεοκοπία της χώρας μας!!!!) .

 Τι συνέπειες θα είχε για την Ελλάδα και την Ευρωζώνη μια χρεοκοπία της χώρας μας :

Σύμφωνα μ ένα πόρισμα που κυκλοφόρησε χτες στην Γενική Δ/νση Εσωτερικών Υποθέσεων της Ε.Ε με τίτλο :Η αναδιάρθρωση του χρέους και οι διακλαδώσεις του στην περιοχή του ΕΥΡΟ, οι επιπτώσεις ενός κουρέματος του χρέους μας κατά 50% είναι διαχωρίσιμες και μπορούν ν απορροφηθούν από την ευρωζώνη. Αν όμως αυτό γίνει σε συνδυασμό και με ανάλογα φαινόμενα στις άλλες χώρες η κατάσταση θα γίνει ανεξέλεγκτη και θα αποδιαρθρώσει το €.

Σύμφωνα με τα στοιχεία του πορίσματος:

130 δις τα ομόλογα μας στις ευρωπαϊκές τράπεζες από 154 δις πριν 6 μήνες (59 γαλλικές τράπεζες και 40 οι γερμανικές) . Δηλ οι ευρωπαϊκές Τράπεζες θα χάσουν γύρω στα 65 δις €.
Η ΕΚΤ έχει αγοράσει στην δευτερογενή αγορά Ελληνικά ομόλογα από Ευρωπαϊκές Τράπεζες αρχικής αξίας 50 δις € με 40 δις € και έχει δανείσει τις Ελληνικές Τράπεζες με 91 δις € για να επαν-αγοράσουν ομόλογα αξίας 144 δις . Η απώλεια λοιπόν για την ΕΚΤ σ ένα κούρεμα του χρέους κατά 50% θα είναι : 0,5* (190-130)= 30 δις € . Αυτή η απώλεια είναι τα έσοδα της Τράπεζας από τον ετήσιο τζίρο της Ευρωζώνης με ΑΕΠ περίπου 10 τρις €
Να σημειώσουμε εδώ ότι στην προοπτική του κουρέματος το ΔΝΤ θα πάρει πίσω ακέραιο το κεφάλαιο του ενώ τα ευρωπαϊκά κράτη και οι τράπεζες θα υποστούν τις παραπάνω απώλειες

Σε κάθε περίπτωση αυτό που καταδυκνύει αυτή η αντιπαράθεση μεταξύ Κρατών και Τραπεζών είναι η πλήρης χρεοκοπία των Τραπεζών της Δύσης και συνακόλουθα των οικονομιών τους.

Τι θα σημαίνει μια χρεοκοπία  στην καθημερινότητα μας;

Για την Ελλάδα:

-          πτώση των εμπορικών συναλλαγών κατά 7-10% για πάνω από 10 χρόνια
-          αδυναμία πρόσβασης στις αγορές για νέα δάνεια
Αν το σενάριο αυτό συνοδευτεί μια γενικότερη χρηματιστηριακή αναταραχή στην ευρωζώνη, μπορεί να οδηγήσει και σε έξοδο από το € με επιστροφή σ ένα υποτιμημένο νόμισμα κατά 40-50% της αξίας του σημερινού.
- η χρεοκοπία της χώρας καθίσταται πλέον επώδυνη γιατί με το Μεσοπρόθεσμο θα οδηγηθούμε στην απώλεια της δημόσιας περιουσίας γεγνός που δεν θα μας επιτρέπει να έχουμε αναπτυξιακούς πόρους για την χώρα

Ο Γερμανός πρόεδρος της Δημοκρατίας Christian Wulff πρόβλεψε ότι ‘Η Ελλάδα θα χρειαστεί 15 χρόνια για να βγει από την κρίση στην καλύτερη περίπτωση. Για τουλάχιστον 15 χρόνια λοιπόν –μια γενιά ανθρώπων θα χαθεί- , η χώρα θα είναι αποικία των πολυεθνικών και των πλιατσικολόγων, ο φυσικός , ο ορυκτός και ο πολιτιστικός πλούτος θα είναι υπό τον έλεγχο των τραπεζιτών , ενώ μπροστά μας έχουμε και τις οθωμανικές επεκτατικές βλέψεις.

Τι μπορούμε να κάνουμε:

Η Ελλάδα θα έπρεπε από την αρχή να διαπραγματευτεί για μια ήπια αναδιάρθρωση του χρέους της έχοντας πάντα στο τραπέζι την εναλλακτική πρόταση χρηματοδότησης από πιστωτικούς οργανισμούς πέραν της Ε.Ε και των ΗΠΑ.

Θα πρέπει επίσης να ματαιώσουμε με κάθε τρόπο την εφαρμογή του Μεσοπρόθεσμου προγράμματος

Το κίνημα λοιπόν των αγανακτισμένων οφείλει να πάει ποιο πέρα:
-          να βρούμε νομικές- συνταγματικές  η άλλες φόρμουλες για την ματαίωση των εφαρμογών του Μεσοπρόθεσμου κι ιδιαιτέρως αυτής της κατάργησης της Εθνικής μας Κυριαρχίας για την  πώληση Δημόσιας περιουσίας και εθνικών πόρων . Θα πρέπει να γίνει κατανοητό ότι όποια πολιτικά η φυσικά πρόσωπα μετέχουν σε διαδικασίες ξεπουλήματος θα αντιμετωπίζονται ως μετέχοντες σε έσχατη προδοσία και το αδίκημα δεν παραγράφεται
-          να συγκροτήσει ένα δίκτυ –κατά περιοχή – υποστήριξης ανθρώπων που θα έχουν δεδομένη αδυναμία ν ανταποκριθούν στα ληστρικά μέτρα που τους επιβάλλονται : αναδρομικοί φόροι, αύξηση τιμολογίων ΔΕΚΟ , δόσεις τραπεζικών δανείων, είδη πρώτης ανάγκης κλπ
-          να συγκροτήσουμε σε μικρή κλίμακα μια νέα οικονομία που θα μας επιτρέψει άμεσα να επιβιώσουμε
Για παράδειγμα:
Α)σχέδια αξιοποίησης κτημάτων που είναι ανενεργά και ανήκουν σε φίλους η μέλη του χώρου μας (σχέδια που ν αφορούν την διαμονή, τον τρόπο καλλιέργειας, τους τοπικούς σπόρους, την μεταφορά των προϊόντων, την σύνδεση τους με τους τοπικούς καταναλωτές)
Β) δημιουργία αστικών καταναλωτικών συνεταιρισμών σε μικρή κλίμακα με 30-50 μέλη και σύνδεση τους με τοπικούς προαγωγούς , με καμπάνιες για τα ελληνικά προϊόντα
Γ) ν αξιοποιήσουμε χώρους του δήμου μας (πολιτιστικά κέντρα, ενορίες , ελεύθερους χώρους) για προώθηση άμεσης ανταλλαγής προϊόντων μεταξύ μας η υπηρεσιών στη βάση μιας διαφορετικής ανταλλακτικής αξίας –πέρα από το €-
Δ)να δούμε δυνατότητες συγκρότησης συνεταιρισμών για την διαχείριση των κατοικιών με μηχανικούς αρχιτέκτονες κλπ που θα έχουν την δυνατότητα να εφαρμόζουν μοντέλα  αναπαλαιώσεων, συντήρησης κατοικιών , χώρων αυτοδιαχείρισης , εφαρμογών ΑΠΕ , χρήσης τοπικών υλικών και πόρων κλπ
Ε)να ανιχνεύσουμε δυνατότητα συγκρότησης ομάδων παροχής κοινωνικών υπηρεσιών σε ανθρώπους που έχουν την μεγαλύτερη ανάγκη η πρωτοβουλίες για εναλλακτικά μοντέλα εκπαίδευσης πχ ανταλλαγή γνώσεων μεταξύ των ανθρώπων, διατήρησης και επικαιροποίησης της παραδοσιακής γνώσης πχ των τεχνιτών κοκ
ΣΤ) να φτιάξουμε εναλλακτικά μέσα ενημέρωσης και πληροφόρησης –ελεύθερο λογισμικό, ενημέρωση μέσω Internet κλπ
Ζ) να δούμε πρωτοβουλίες σε σχέση με εναλλακτικές μορφές τουρισμού, ξενάγησης σε χώρους πολιτισμού και μνημεία της χώρας , ορεινά χωριά
Η) να δούμε παραδείγματα εναλλακτικών πιστωτικών ιδρυμάτων για την χορήγηση μικρο-πιστώσεων σε μικρές επενδύσεις με κοινωνικό και περιβαλλοντικό όφελος αλλά και τεχνογνωσία για το ξεκίνημα και την βιωσιμότητα τέτοιων σχεδίων . Πέραν των χρημάτων μια τέτοια τράπεζα θα έπρεπε να κατευθύνει τον παραγωγό η τον άνεργο  πχ σε τι προϊόντα θα ήταν ποιο συμφέροντα να καλλιεργηθούν κάπου και ποια θα είναι η τύχη τους , ποια είναι η ποιο προσοδοφόρα επένδυση για την εξοικονόμηση ενέργειας η την παραγωγή από ΑΠΕ; Τι καύσιμο θέρμανσης μπορεί να χρησιμοποιηθεί  εναλλακτικά από το πετρέλαιο , τι κεφάλαια κίνησης απαιτούνται για ένα συσκευαστήριο κοκ.


Βασικές προϋποθέσεις για τα παραπάνω είναι :
Ø      Να κρατήσουμε ζωντανή την ελπίδα
Ø      Να ξανασυνδεθούμε με τους τόπους μας
Ø      Να ξαναβρούμε την χαμένη συλλογικότητα
Ø      Να πιάσουμε το νήμα της παράδοσης μας να πατήσουμε πάνω της και να την κάνουμε πρόταση ζωής

Ποιο πολιτικό Υποκείμενο θα τα κάνει αυτά;

Η όποια αλλαγή πολιτικού σκηνικού στη χώρα μας, δεν μπορεί παρά να γίνει μέσω ενός απολύτως ειρηνικού, μαζικότατου λαϊκού κινήματος το οποίο θα είναι πλήρως νομιμοποιημένονα καταλάβει την εξουσία, χωρίς -ει δυνατόν- να ανοίξει μύτη, και χωρίς να δώσει το πρόσχημα σε ΕΕ/ΝΑΤΟ να επέμβουν εναντίον μας στρατιωτικά.
Αυτή η εξουσία θα πρέπει στη συνέχεια ν αποκεντρωθεί ( κάθε δήμος , κάθε γειτονιά κι ένας πόλος εξουσίας ) ούτως ώστε η πολιτική να υπαγορεύεται από τον ίδιο το λαό και οι πάσης φύσης ηγέτες του να μην είναι ηγέτες αλλά εκτελεστές των εντολών του , δεμένοι θεσμικά από κάθε πλευρά και άμεσα ανακλητοί σε περίπτωση που διαπιστωθεί ότι δεν προωθούν τις λαϊκές εντολές.
Κάτω από τις εντολές του λαού λοιπόν οι όποιοι πολωτικοί εκπρόσωποι προκύψουν θα είναι αυτοί που θα επανα-διαπραγματευτούν το χρέος και μαζί με τον λαό θα κάνουν πράξη την ανακατάληψη της πατρίδας μας

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Νεα ΚΑΠ: η αιτία των αγροτικών κινητοποιήσεων

Η χρονική μετάθεση κατά ένα χρόνο της εφαρμογής του όρου της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) περί υποχρεωτικής αγρανάπαυσης, συνιστά τ...