Σάββατο 22 Σεπτεμβρίου 2018

Κατάρρευση Υποδομών


Λίγο έξω από τις μαζικές «περαντζάδες» και τις πολυσύχναστες παραλίες των  λουτροπόλεων  της Ηπείρου, δρόμοι σκοτεινοί με λακκούβες, εναλλασσόμενα μπαλώματα ασφάλτου, αύλακες και ρυάκια  γεμάτα αγριόχορτα και καλάμια, φραγμένες υδροληψίες, λιμνάζοντα νερά εστίες κουνουπιών μόλυνσης και αισθητικής υποβάθμισης.
Στις περιστασιακές οχλήσεις μου για την εύλογη υποχρέωση συντήρησης και καθαρισμού προς τις περιφερειακές και δημοτικές αρχές για αποφυγή ατυχημάτων από την επέκταση πυρκαγιών ή πλημμυρικών φαινομένων, η συχνή επωδός των «αρμοδίων» ήταν η έλλειψη χρημάτων και διαθέσιμου προσωπικού. Στην ανικανότητα των δημοτικών επιχειρήσεων  να συντηρήσουν την  υποδομή τους,  προστέθηκαν σταδιακά κι οι περικοπές,  γεγονός που αιτιολογεί τα πρόσφατα τραγικά κρούσματα  του συλλογικού μας βίου. Από την εκατόμβη των καμένων συνανθρώπων μας στο Μάτι, τους πνιγμένους της Μάνδρας, τις παρατεταμένες διακοπές του ηλεκτρικού ρεύματος στην Αθήνα και στην Ύδρα -με προφανείς τις οικονομικές και κοινωνικές συνέπειες-, τις απανωτές απώλειες των πιλότων μετά από πτώσεις πολεμικών αεροσκαφών  έως ακόμα και τους θανάτους από  τσιμπήματα κουνουπιών που φέρουν τον ιό του Δυτικού Νείλου, είναι προφανής η Κυβερνητική ευθύνη  λόγω των περικοπών στα προγράμματα πολιτικής προστασίας αλλά και στην ιεράρχηση της κατανομής των εναπομεινάντων πόρων για την αντιμετώπιση των άμεσων κινδύνων ανά περιοχή.


 Το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων που στα 2018 ανέρχονταν στα 9,6δις €  ακολούθησε την καθοδική πορεία για να φτάσει πέρσι (2017) στα 6,75 δις €,  έτσι ώστε να επιτευχθούν τα πρωτογενή πλεονάσματα που θα συντηρούν την εξυπηρέτηση του χρέους στην μετα-μνημονιακή εποχή που εγκαινίασε ο παριστάνων τον πρωθυπουργό,  από τις πλαγιές της Ιθάκης. Ακόμα κι ο απεχθής Πολ Τόμσεν  σε κοινή έκθεση του με τον Μόρις Ομπστφλεντ, οικονομικό σύμβουλο του ΔΝΤ, προέβλεψε ότι θα γίνουμε μάρτυρες ακινητοποιημένων λεωφορείων λόγω έλλειψης ανταλλακτικών και νοσοκομείων χωρίς σύριγγες, αν οι δημόσιες δαπάνες μειωθούν κατά 2% του ΑΕΠ όπως ζήτησαν οι «ανυποχώρητοι» διαπραγματευτές της Κυβέρνησης μας. Σύμφωνα με το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους οι πιστώσεις του 1ου εξαμήνου του 2018 ανήλθαν στα 1,2 δις σημειώνοντας απόκλιση 757 εκατ € από τον Εθνικό στόχο του εξαμήνου που ήταν 1,99 δις €. Μια εξήγηση αυτής της απόκλισης είναι ότι το Οικονομικό επιτελείο συγκεντρώνει πόρους για επιδοματική πολιτική σε χαμηλά κοινωνικά στρώματα και σε συνέχεια των αθρόων προσλήψεων μετακλητών στο Δημόσιο,  προκειμένου να διαχειριστεί το μέγεθος της εκλογικής της ήττας  στις επικείμενες εθνικές εκλογές που θα αναγκαστεί να τις κάνει πιθανότατα πριν της Ευρωεκλογές και τις Δημοτικές εκλογές.  
Η δέσμευση του Εθνικού δημόσιου πλούτου στο Υπερ-ταμείο που θα ελέγχεται από τους δανειστές για τα επόμενα 99 χρόνια , το άνοιγμα των Κρατικών μονοπωλίων σε Κρατικές ή ιδιωτικές εταιρίες άλλων χωρών κατά τα πρότυπα της αποικιοκρατίας,  όπως πχ  οι τηλεπικοινωνίες, το φυσικό αέριο, τα περιφερειακά αεροδρόμια, ο σιδηρόδρομος,  τα λιμάνια,  η ΔΕΔΗΕ και οσονούπω ο …Μόρνος, στερούν από ετήσια έσοδα τα Κρατικά ταμεία αφού τα υπερκέρδη δεν φορολογούνται. Ενδεικτικά στην σύμβαση παραχώρησης των 14ων περιφερειακών αεροδρομίων  στην Γερμανική Φράπορτ, η εταιρία απαλλάσσεται από ΕΝΦΙΑ, Δημοτικά τέλη και φόρους  ενώ θεσπίστηκαν ακόμα και αποζημιώσεις σε περίπτωση ζημιών από το Ελληνικό Δημόσιο!
Αξίζει ν αναφερθεί εδώ ότι η πολύνεκρη κατάρρευση της οδογέφυρας στην Γένοβα,  η οποία βρίσκεται πάνω στο αυτοκινητόδρομο Α10 που αποτελεί Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφοράς, ήταν αποτέλεσμα της έλλειψης συντήρησης από το ιδιωτικό κονσόρτσιουμ «Ατλάντα» με βασικό μέτοχο την οικογένεια Μπένετον. Το κονσόρτσιουμ παρουσίαζε εκθετική αύξηση του ποσοστού των καθαρών κερδών που έφτασαν τα 4δις το 2017, αποτέλεσμα των πενιχρών επενδύσεων στη συντήρηση και στην επισκευή των κακοτεχνιών του αυτοκινητόδρομου. Το πρόγραμμα των μαζικών ιδιωτικοποιήσεων των αυτοκινητοδρόμων αποτέλεσε εμβληματική πολιτική των κεντρο-αριστερών Πρόντι και Νταλέμα από το 1998 με την απόλυτη υποστήριξη της Ε.Ε.
Οι περικοπές αυτές πραγματοποιούνται σε μια περίοδο που εντείνονται οι φυσικές πιέσεις στα συστήματα υποδομών και άρα θα απαιτούνταν ενίσχυση και επανασχεδιασμό τους προκειμένου να θωρακιστεί κατά το δυνατόν ο δημόσιος χώρος. Τα έντονα καιρικά φαινόμενα, οι  απειλές στην μεσογειακή χλωρίδα και πανίδα  και στην δημόσια υγεία  που συνοδεύουν την κλιματική αλλαγή, το 1,5 εκατ που αντιμετωπίζει ακραία φτώχεια κι έχει απόλυτη ανάγκη τις δημόσιες υποδομές (νοσοκομεία, Μέσα Μεταφοράς κοκ), ο εντεινόμενος αναθεωρητισμός  της νέο-οθωμανικής Τουρκία και των επιρροών της, απαιτούν δημόσιες υποδομές, αλληλεγγύη και υψηλό πατριωτικό φρόνημα. Τα ακριβώς αντίθετα δλδ απ αυτά που προκαλεί η τρέχουσα διακυβέρνηση με  την εγκατάλειψη και την σήψη στη φάση της αποδρομής της.  Ένα μόνο δείγμα της κατάστασης που θα βιώσουμε τον προσεχή χειμώνα είναι οι εικόνες των πλεούμενων αυτοκινήτων από μικρής έκτασης βροχοπτώσεις το καλοκαίρι στο Λεκανοπέδιο. ….Όσο γρηγορότερα ολοκληρωθεί ο βίος αυτής της Κυβέρνησης τόσο περισσότερες πιθανότητες έχουμε, βοηθούντος και της λαϊκής αφύπνισης, να θέσουμε τέρμα στην κατάρρευση και στην παρακμή.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Νεα ΚΑΠ: η αιτία των αγροτικών κινητοποιήσεων

Η χρονική μετάθεση κατά ένα χρόνο της εφαρμογής του όρου της νέας Κοινής Αγροτικής Πολιτικής (ΚΑΠ) περί υποχρεωτικής αγρανάπαυσης, συνιστά τ...